33,00 RON

PERSPECTIVA

Cantitate

PERSPECTIVA

Perspectiva prezinta titlul unei carti educationale scrisa de Kőnig Frigyes pentru incepatori, insa poate fi folosita cu brio de catre toata lumea. Prin parcurgerea lecturii din aceasta carte, indiferent de audienta, ajung sa isi imbunatateasca vizibil abilitatile de modelare a diverselor forme.

Toate abilitatile deprinse din aceasta lectura te vor transforma intr-un artist foarte priceput. iti va spori increderea in fortele proprii, va creste motricitatea, incredrea in sine si nu in ultimul rand, motivatia de a duce la bun sfarsit un proiect realizat prin folosirea propriei imaginatii, realizat prin abilitatea desprinsa si multe alte beneficii care vin cu aceasta.

Cartea de fata isi propune sa ne invete , pas cu pas , mai intai cum sa ne intelegem , si apoi cum sa rezolvam printr-un desen cu mana libera una dintre problemele fundamentale ale artei : reprezentarea spatiului tridimensional pe o suprafata bidimensionala. Avem, deci, la indemana, prin cartea profesorului Konig Frigyes , o metoda clara si practica de a crea noi insine imagini nu doar credibile , ci si spectaculoase . Perspectiva a exercitat o adevarata vraja inca din Antichitate , vraja ce a ajuns la apogeu in perioada Renasterii si a Barocului . Pentru unii pictori , aceasta fascinatie a ajuns aproape obsesiva , ca in cazul artistului renascentist Paolo Ucello , supranumit de contemporani '' cel nebun dupa perspectiva '' . Problema reprezentarii spatiului prin metoda perspectivei a impartit istoria artei in doua : stilurile care au recurs la reprezentarea adancimii spatiale prin perspectiva erau diametral opuse celor care au evitat-o cu desavarsire.De unde provine aceasta disputa ? Problema este mai degraba filosofica , legata de viziunea fundamentala asupra spatiului : este spatiul nostru , al existentei umane , unul fizic sau metafizic ? Daca noi nu ne miscam intr-o lume metafizica , deci dincolo de timp si spatiu , o lume aflata sub raza eterna a ochiului divin , atunci si spatiul nostru este - cu tot ce contine el , fiinte si obiecte - etern si de neschimbat .

O lume pur spirituala iese din spatiu si timp , deci nu are adancime , ci doar verticalitate.Asta era convingerea egiptenilor , a celor ce locuiau teritoriile dintre Tigru si Eufrat , apoi a primilor crestini si a intregului Ev Mediu .Vechile culturi ale lumii nu au fost interesate de reprezentarea spatiului fizic tridimensional , considerat un loc al iluziei si al suferintei ce marcheaza conditia umana.Arta moderna , prin anume curente preocupate de reprezentarile abstracte , reia aceasta problema. De fapt , problema perspectivei este strans legata de o alta , mai profunda , aceea a iluzionismului optic , care apare doar intr-o lume interesata de mecanismele perceptiei senzoriale . Primii mari maestrii ai reprezentarii de tip senzorial bazate mai ales pe simtul vazului au fost grecii Antichitatii . Ei au aplicat corectii optice templelor si au creat pictura iluzionista , ce a culminat in legendara opera a lui Apeles . Cucering Grecia , romanii au fost , la randul lor , cuceriti de perspectiva , marturii vii fiind picturile de la Pompei si Herculanum.Dar reprezentarea spatiului lor iluzionist era doar intuitiva.

A trebuit ca toata aceasta vraja a spatiului fizic, natural , perceptibil prin simturi , sa reinvie in renastere , prin creatia florentinului Filippo Bruneleschi . Stralucit inginer si artist , el inventeaza , in primul sfert al secolului XV , perspectiva lineara , o metoda rationala de recreere iluzionista a unui spatiu tridimensional pe o suprafata bidimensionala.Experiemntele sale au fost continuate de Paolo Ucello , Andrea Mantegna , Leon Battista Alberti sau Piero della Francesca , au fost preluate dincolo de Alpi de Rogier van der Weyden sau Jan van Eyck , ca sa culmineze in perioada manierista si baroca prin picturile si frescele lui Tintoretto , Veronese , Correggio , Tizian si ale altor maestri.Metoda perspectivei ne ajuta sa reprezentam sau sa imaginam spatiul si timpul ca fiind cadrele fascinante ale vietii omenesti.

Asa cum spuneam, cititul are pe de alta parte o sumedenie de alte beneficii, cel mai important fiind sporirea bagajului de cunostinte, indiferent de natural or, odata asimilate prin citit nu fac decat sa ne sporeasca abilitatile, iar aceste cunostinte, ulterior ne permit sa modelam lucruri, sa le amestecam, sa creem in final lucruri impresionante.

De asemenea, cititul dezvolta creierul si il ajuta sa se pastreze activ, efectele cititului constant sunt aclamate si din punct de vedere medical, combate si previne aparitia bolii Alzheimer, etc.

O minte antrenata prin citit nu poate fi decat un lucru benefic pentru noi ca indivizi si ca si societate.

Cititul este minunat, practicat cu regularitate …

Konig Frigyes
2 Produse

S-ar putea sa-ti placa

Aceeasi categorie